У 2016 році наш дитячий садочок прийняв участь у Міському огляді-конкурсі дошкільних навчальних закладів «На кращу територію дошкільного навчального закладу» і зайняв ІІ місце у номінації: «Екологічне виховання».
Формування екологічної культури, свідомості, поведінки, системи наукових знань та переконань є головною метою екологічної освіти і виховання дітей нашого закладу.
Для вирішення цих завдань педагогічний колектив обрав одним з пріоритетних екологічний напрямок.
Проектна діяльність, як засіб екологічного виховання, привернула нашу увагу. Така діяльність є одною з цікавих та науково-дієвих форм роботи, під час якої всі її учасники не тільки отримують наукові знання, а і практичні навички, можливість втілювати свої ідеї, задум. Так формується активна до перетворення навколишнього світу особистість.
З метою формування екологічної компетенції у дошкільнят нами був створений міні-проект «Екологічна стежина «Країна мрій» з урахуванням особливостей дитячої субкультури. Ми використали такі її компоненти як дитяче фантазування, чарівний світ міфічної творчості та естетичні уявлення.
В проекті було поєднано природнє та творче, казкове та наукове. Що дає змогу зробити екологічне виховання цікавим, близьким до дитячої душі, вплести його в світогляд дитини для подальшого його формування.
Екологічна стежина «Країна мрій » проходить по території ДНЗ (ясла-садок) № 5 «Ягідка». Початок стежина бере біля головного корпусу садочка. Саме тут найзручніше спостерігати об'єкти природи, помітити дію екологічних законів.
Основний маршрут стежини довжиною 350м. Включає 6 творчих станцій (зупинок). Кожна станція екологічної стежини має своє креативне казкове дерево. У їх створенні брали активну участь діти ДНЗ разом з педагогами та батьками. Спочатку діти та вихователі всіх груп фантазували над тим, який образ створити, як його втілити. Намальовані ескізи, вже всі разом, перетворювали у реальні об’єкти. Кожне дерево має свої особливості; «Дерево Миру», «Дерево Снів», «Музичне дерево», «Котячі забавлянки», «Етнічне дерево» та «Метеликове дерево».
Робота над міні-проектом по створенню екологічної стежинки дала можливість педагогічному колективу здійснювати екологічне виховання і в роботі з батьками. Педагогічний впливів з боку дошкільного закладу і сім'ї, є необхідною передумовою високої результативної роботи. Батьки облаштували для своїх дітей, ягідник, брали активну участь у створенні емблем станцій, працювали разом зі своїми малюками в квітниках та на городі.
Таким чином, завдяки орієнтуванню на пізнавально-активний розвиток, формування екологічної свідомості, дошкільники нашого закладу опановують знання про різні явища природи та навколишнього світу.
Під час участі у зазначеному проекті, діти вчаться відчувати світ природи, його потреби, проблеми, отримують конкретні уявлення, поняття законів та природних закономірностей.
Навчально-виховна робота на екологічній стежині: це можливість проводити заняття, спостереження, дидактичні та екологічні ігри, хвилинки милування на свіжому повітрі, в природному оточенні.



|