П`ятниця
14.12.2018
10.08
Ви увійшли як Гість
Група "Гости"Вітаю Вас Гість
RSS
 
КЗ ПДНЗ №5 "Ягідка"
Головна Мій профіль Реєстрація ВихідВхід
Інформація про наш садочок »



Меню сайту

Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

 

 

В дошкільному навчальному закладі працює 6 груп

 ·  груп раннього віку – 1 

  дошкільного віку – 5  

  

Всього виховується дітей: 164.

 

Режим роботи 5-денний: з 10,5 годинним перебуванням: з 7.30-18.00 - 6 груп.

Очолює роботу ДНЗ завідувач:  

  Стародуб Світлана Іванівна

          Педагогічними, медичними кадрами та обслуговуючим персоналом дошкільний навчальний

заклад забезпечено повністю.

Всього педагогічних працівників: 35, серед них:

 •завідувач – 1

                      •вихователь-методист –1

                •практичний психолог-1

                   •  музичний керівник –1

       ·  вихователі –9

В нашому садочку є безліч цікавих гуртків для дітей.

 

1. Гурток танцювально - ігровії гімнастики для дітей "Sa - fi - dance" 

(нетрадиційні засоби оздоровлення дітей)

   Керівник  гуртка: Осіпова Олена Сергіївна  

Важко уявити собі кращий метод виховання, ніж той, який відкритий і перевірений досвідом тисячоліть; він може бути виражений в двох положеннях: гімнастика для тіла, музика для душі…
                                                                                                  Платон

«Са – Фі – Дансе»

Танцювально – ігрова гімнастика для дітей

Автори Ж.Є.Фірільова, Е.Г.Сайкіна

       Оздоровчо-розвиваюча програма «Са – Фі – Дансе» по танцювально – ігровій гімнастиці направлена на  всебічний, гармонійний розвиток дітей дошкільного віку і розрахована на 4 роки навчання від 3 до 7 років.

Всі розділи в програмі «Са – Фі – Дансе»  об’єднані ігровим методом занять.

     Ігоровий метод надає привабливості виховному процесу, полегшує процес запам’ятовування вправ, підвищує емоційний фон занять, сприяє розвитку мислення, уяви і творчих здібностей дітей.

В танцювально – ігрову гімнастику входять:

  • Ігроритміка
  • Ігрогімнастика
  • Ігротанок

Нетрадиційні види вправ:

  • Ігропластика
  • Пальчикова гімнастика
  • Ігровий самомасаж
  • Музично-рухливі ігри
  • Ігри - подорожі

Креативна гімнастика:

  • Музично – творчі ігри
  • Спеціальні завдання

Мета програми «Са –Фі – Дансе» сприяє всебічному розвитку особистості дошкільника засобами танцювально – вгрової гімнастики.

        Засвоєння основних розділів програми допоможе природному розвитку дитини, морфологічному і функціональному вдосконаленню його окремих органів та систем. Навчання по програмі «Са –Фі – Дансе» створює необхідний руховий режим, позитивний психологічний настрій, хороший рівень занять. Все це сприяє укріпленню здоров*я дитини, її фізичному та розумовому розвитку.

                   Задачі «Са –Фі – Дансе»:

    1.Підтримка здоров*я:

  • здатність оптимізації зросту і розвиток опорно – рухового апарату;
  • формування правильної осанки;
  • профілактика пласкостопія;
  • сприяння розвитку і функціональній досконалості органів дихання, кровообігу, серцево-судинної та нервової системи організму;

      2. Вдосконалення психомоторних здібностей дошкільників:

  • розвивати м*язову силу, гнучкість, витривалість, проприоцептивну чутливість, швидкісно-силові та координаційні здібності;
  • сприяння розвитку почуття ритму, музичного слуху, пам*яті, уваги, вміння узгоджувати рухи з музикою;
  • формувати навички виразності, пластичності, граціозності танцювальних рухів і таночків;
  • розвивати ручне вміння та дрібну моторику.

       3. Розвиток творчих та креативних здібностей дошкільників:

  • Розвиток мислення, уяви, винахідливості, пізнавальної активності;
  • Формувати навички самостійного руху під музику;
  • Виховувати вміння емоційного вираження, розкутості, творчості в рухах;
  • Розвивати лідерство, ініціативу, товариськість, взаємодопомогу, трудолюбство.

2. Гурток "Словограй"

(інноваційні технології формування мовленнєвої компетенції у дітей дошкільного віку)

 Керівник гуртка: Сіренко Наталія Олексіївна

Мета: розвивати зв’язне мовлення, вчити давати повні відповіді на питання, формулювати запитання, формувати вміння використовувати різні способи спілкування, вміти переказувати почути, складати зв’язні розповіді, творчо змінювати хід казки, збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення, уяву, фантазію, виховувати любов до рідної мови, до народної творчості та художнього слова.

Засвоюючи рідну мову, дитина засвоює не самі тільки слова, їх сполучення та видозміни, але безліч понять, поглядів на речі, велику кількість думок, почуттів, художніх образів, логіку і філософію мови... (Костянтин Ушинський)

      Базовий компонент дошкільної освіти та освітня програма «Дитина» наголошує на важливості формування компетентної, самосвідомої особистості, здатної вільно мислити, аналізувати, доводити і відстоювати свою точку зору у будь-якій життєвій ситуації. Зміни, що відбуваються в нашій державі, зумовлюють необхідність виховання покоління, зорієнтованого на розв’язання складних інтелектуальних проблем. Тому, оптимізувати навчальний процес, підвищити його ефективність вже неможливо, користуючись лише традиційними методами та прийомами виховання і навчання дітей дошкільного віку.

      Щоб мовленнєва взаємодія дітей була ефективною, вихователь має створити умови для мовленнєвої творчості та розвитку комунікативних навичок вихованців шляхом використання інноваційних технологій навчання. Інноваційні методи – це способи цілеспрямованої взаємодії, що забезпечують оптимальні умови розвитку дітей. Характерними особливостями цих методів є: оптимальна активізація дітей; спільна діяльність вихователя та дітей в режимі рівноправного спілкування; створення умов для переживання успіху кожним учасником педагогічної взаємодії.        Під час гурткової роботи з дошкільниками доцільно використовувати такі методи : ТРВЗ, мнемотехніка, коректурні таблиці, метод емпатії, використання схем, коментоване малювання та інші.

     Навчити дітей формувати й розв’язувати суперечності – означає навчити їх основам ТРВЗ.

     Емпатія (особиста аналогія) – уявлення дитиною себе якимось конкретним образом і передачі почуттів, переживань, настроїв цього образу. Відбувається це засобами вербальної і невербальної виразності. Це уміння подивитися на себе очима оточуючих: «Вважай себе частиною об’єкта, який вдосконалюють, і з’ясуй при цьому свої почуття, відчуття» Даємо дітям завдання типу: Уяви собі…; Що почував ти сам, якби був вітром, снігом…; Ти – кущик. Про що мрієш? Кого боїшся? Про що шепочуть твої листочки? Пройди, ніби ти кам’яний, глиняний, з піску, дерева, води…; Зобрази об’єкт на мигах: цуценяті страшно; воно пустотливе; не може розгризти кісточку; не хоче сидіти на прив’язі .

     Описування предметів. Мета: вчити дітей складати описові розповіді за картинками символами, збагатити словник словами, що означають назви овочів, їх якості і властивості, учти добирати синоніми, відгадувати загадки. Розвивати зв’язне мовлення .

     Мнемотехніка — сукупність спеціальних прийомів і способів, що полегшують запам'ятовування і збільшують обсяг пам'яті шляхом утворення штучних асоціацій. Заміна абстрактних об'єктів і фактів за допомогою понять та уявлень, які мають візуальне представлення, об'єднання об'єктів з уже наявною інформацією в пам'яті різних типів для спрощення запам'ятовування.

     Використання схем при складанні описових розповідей допоможе дітям засвоїти порівняння предметів не в загальній формі, чим подібні або чим відрізняються предмети, а диференціювати, порівнювати предмети за формою, величиною тощо.

      Такі вправи сприяють розвитку зорового та слухового сприйняття, уваги до поняттєвого аспекту мовлення і готують дітей до самостійного описування предметів, активізують діяльність мислення дітей.

     Складання речень. Мета: вправляти дітей у складанні речень за схемами, узгоджувати прикметники з іменниками вроді, числі й відмінку. Розвивати зв’язне мовлення.

    Складання казок. Мета: учити колективно складати нову казку за допомогою знаків-символів, розповідати складену в такий спосіб оповідку, використовуючи речення різних граматичних конструкцій, виразну інтонацію. Розвивати зв’язне мовлення дітей.

    Спочатку проводиться індивідуальне заняття з дітьми, які потребують уточнення, систематизації знань за окремими темами, а потім індивідуально-групове; закінчується робота зі схемами-моделями на фронтальному занятті та під час гурткової роботи .

    Практика засвідчує доцільність використання карток-символів під час розвитку зв’язного мовлення, формування пізнавальної активності.

    Схеми доцільно використовувати і під час навчання дітей складання творчих розповідей. Наприклад, дивлячись на схему діти складають приблизно таку розповідь:

    «Настала осінь. Небо вкрите важкими сірими хмарами. Часто йде дрібний дощ.

    Дме сильний вітер. З дерев опадає листячко. Птахи відлітають в теплі краї. Люди вдягаються тепліше».

     Навчаючи дітей переказувати літературні твори, також можна використовувати опорні зображення. Розвиток подій фіксуємо у малюнках чи за допомогою умовних позначень. Спираючись на них, малюки легко відтворюють хід подій.

    Цікавим прийомом активізації мовлення дітей є коментоване малювання. Його суть полягає у тому, що вихователь бере великий аркуш паперу, фломастери і разом з дітьми починає фантазувати і малювати:

     Був собі на світі…. (Вихователь малює коло) Що це? (Діти називають: коло, колобок, сонечко) Ні, це не сонечко і не колобок, і не коло. (Домальовує ще одне, менше коло, дзьоб, гребінець) Хто це? Правильно, курчатко. Жило на світі ось таке маленьке курчатко. Одного разу воно вирушило в подорож. Ішло, ішло бачить… (Малює кілька вертикальних ліній) Що це? (Діти висловлюють припущення, вихователь домальовує дерева). Першою виросла ялинка. Яка вона? Чи є у неї листочки? На що схожі голочки? Яка ялинка взимку? Скільки ялинок в лісі? і т. д.        Діти складають описові розповіді, а вихователь малює за їх вказівками. Діти захоплюються цікавою колективною діяльністю, результати якої з’являються у них на очах. Ця ситуація спонукає їх до висловлювань. Не напружуючись, і не докладаючи великих зусиль, діти легко описують предмети, чи явища, виділяють їх істотні ознаки, висловлюють свої думки, припущення.

     Коментоване малювання має дуже велике значення для становлення особистості дошкільників. .

     Метод «мікрофон» – це також різновид групового обговорення певної проблеми, що дає можливість кожній дитині висловитись. Можна використовувати метод «мікрофон» у дидактичних іграх «Закінчи речення», «Ланцюжок», «Коло компліментів» тощо. Зміст методу: діти разом з вихователем утворюють коло та, передаючи одне одному іграшковий чи уявний мікрофон, висловлюють свої думки на задану тему – запропоновані до розгляду питання чи проблеми. Наприклад: «Як краще подорожувати?»

      При використанні цього методу слід дотримуватися певних правил: говорити лише тоді, коли отримуєш мікрофон; говорити швидко і стисло; не оцінювати висловлювання товаришів. .

    Для того щоб розкрити потенційні можливості кожної дитини використовується метод опорного моделювання. Опорне моделювання – досить поширений прийом навчання. Моделі допомагають не тільки наочно уявити об’єкт а й модифікувати його (видозмінити). Експериментувати з ним.

     Моделювання – це вища форма узагальнення і метод розвиваючого навчання. Систем моделювання під час навчання дітей мовлення та мови описано велика кількість.

     Коректурні таблиці — це інформаційно-ігрове поле з різною кількістю клітинок (від 9 до 25), заповнених предметними картинками (цифрами або буквами; цифрами і буквами; символами чи знаками, геометричними фігурами). Картинки добирають за змістом тематично. Тематична палітра коректурних таблиць може бути досить широкою. Вона майже не змінюється в різних вікових групах, розширюється лише змістове наповнення.

     Скажімо, тема «Осінь» для молодших дошкільників представлена коректурними таблицями з підтем: ознаки осені, осінній одяг, урожай. А для старших дошкільників тему «Осінь» розширено ще й такими підтемами, як-от: осінні роботи, підготовка тварин до зими тощо.

     Отже, використання інноваційних технологій під час навчанні зв’язного мовлення допомагає не лише збагатити словниковий запас дошкільнят, але й сприяє розвитку пізнавальної активності та образного мислення, сприяє формуванню мовленнєвої компетентності дитини, допомагає дітям подолати сором’язливість та невпевненість. Вони навчаються відстоювати власну точку зору, самостійно приймати рішення. А це, погодьтеся, надзвичайно важлива й корисна діяльність для подальшої діяльності дитини у будь-якій сфері життя.
                                                                 

3. гурток "  Чомусики "
 Мета і завдання гуртка

Керівник гурка : Романенко Лілія Миколаївна

Мета: цілеспрямовано розвивати пізнавальні процеси дітей за допомогою спеціальних розвиваючих ігор та вправ, вчити максимально використовувати розумові операції в процесі пізнання світу.
Завдання:
1. Формування позитивної мотивації до навчання, націленої на задоволення пізнавальних інтересів, радості творчості, бажання здобути нові знання

2. Розвиток спостережливості, дослідницького підходу до явищ та оточуючого

3. Розвиток якостей та психічних властивостей психічних пізнавальних процесів дошкільників - сприймання, уяви, уваги, пам’яті, мислення

4. Формування якостей уваги (сконцентрованість, сталість, обсяг, розподільність, переведення)

5. Формування мимовільної та довільної пам’яті

6. Розвиток креативності наочно-образного мислення, на його основі - підґрунтя логічного мислення; гармонічний, збалансований розвиток емоційно-образного.

7. Формування прийомів розумових дій (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, класифікація, аналогія)

8. Розвиток варіативного мислення, функції творчих здібностей

9. Розвиток вміння аргументувати свої висловлювання, будувати найпростіші умовиводи.

10. Формування загальнонавчальних умінь і навичок (вміння обмірковувати і планувати свої дії, здійснювати рішення відповідно до заданих правил, перевіряти результат своїх дій)

 

 

 

Форма входу

Пошук

Друзі сайту

Міні-чат
200

Комунальний заклад "Полтавський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №5 "Ягідка" Полтавської міської ради Полтавської області". 
м. Полтава, вул. Пилипа Орлика 29а, тел. (05322) 50-25-12,60-95-46